Monday, September 5, 2011

Salam Aidilfitri 2011

Slam lebaran semua.........maaf lama sangat tidak berutus dan berhubung didalam blog yang agak suram ini. Last update 13 March 2010 fuyooooooooooooooo..........dari bertunang sekarang dah berdua dan hampir bertiga (insyaallah). Macam-macam paparan dan isu yang menarik sepanjang ketidakudatetan di blog ini. ada yang manis ada yang kelat tak kurang juga ada yang happy ada yang sedey hehehhehe. biasalah lumrah hidup manusia.

Alhamdulillah pada hari raya tahun ini pelbagai cerita yang menarik ingin dikongsikan bersama buat tatapan pembaca (ada ke pembaca?)

Tahun 2010= Orang Sibuk nak beraya aku sibuk persiapan perkahwinan
Tahun 2011= Orang sibuk nak beraya aku sibuk pindah rumah baru

Alhamdulillah pada tahun ini hajat dihat nak beli rumah sendiri tercapai...memang banyak sungguh urusan pembelian rumah daripada pinjaman bank sehinggalah urusan peguam. Thanks pada tuan rumah kak rina yang sungguh bertimbang rasa,hanya ALLAH sahaja yang dapat membalasnya. pada 15 Ogos 2011 semua urusan pembelian rumah selesai

NO 99, JALAN BUKIT CANGGANG 28/9, TAMAN ALAM MEGAH 40400 SHAH ALAM.

ITULAH alamat rumah ku. Memang x sangka dapat membeli rumah. Inilah harta kami, inilah syurga kami. rumah ini ku hadiahkan kepada isteri tersayang ku sempenan genap ulangtahun perkahwinan kami yang PERTAMA. sELAMAT ULANGTAHUN PERKAHWINAN ISTERI KU, SUAMI mu ini amat menyayangimu hingga hujung nyawa.

Alhamdulillah rezeki bertimpa timpa, sebaik shj proses perpindahan rumah baru aku dikabarkan dengan satu lagi berita gembira. aku akan menjadi AYAH..............YA ALLAH pada ketika itu hanya ALLAH shj yang tahu bagaimana perasaan ku mendengar perkhabaran ini.

Semua ini ALLAH telah ditentukan, kita hanya mampu merancang HANYA ALLAH yang tentukan.


Hari raya tahun ini disambut dengan sederhana keranma pada tahun ini juga BONDAKU dan adik beradik ibuku pergi menunaikan ibadah umrah, pada hari raya pertama mereka pulang ke tanah air.

Namun kami adik beradik tidak membiarkan rumah kami kosong sahaja tanpa ada suasana hari raya. pelbagai persiapan kami buat. syukran pada ISTERIKU kerana banyak membantu. I LOVE U SAYANG. tanpa pemantauan BONDAKU kami berjaya memasak rendang ayam, ketupat pulut, kari kerang, kuah kacang, nasi impit dan 2 jenis biskut raya MAZOLA dan MAKMUR.alhamdulillah ada rasa walaupun tidak seperti masakan bondaku tapi ini cukup memberi kepuasan pada kami adik beradik.


banyak lagi nak cerita ni.....................nantikan sahaja episod seterusnya. AKU BAKAL MENJADI AYAH?

3 comments:

MrsYusofhussain said...

wowowowo, at last ur blog is updated...congrats!!

Unknown said...

congrates...

KJZAM said...

hehhehe....lama sungguh x update.akhirnya harini 14 Feb 2012 terbuka hati untuk membuka blog ku. syukran kpd kengkawan yang mengikuti blog ku. ada ker? hahhahaha