Tuesday, December 9, 2008

Aidiladha 2008 yang Meriah bangat............(2)

Pada 6hb Dis bermulalah tugas2 bergotong royong kami sekeluarga...........yang penting tema pada hari itu semua warna MERAH...................memang meriah dan seronok skali semua pakai baju merah.Tugas aku pada pagi itu memasak lemang .....................perghhh boley tahan leceh nyer masak lemang ni. kena tahan dgn asap, kena pandai pusing-pusingkan kedudukan lemang tu dan kena control api. MENCABAR jugak.dari pukul 9.00 pagi sampai pukul 3 baru selesai masak huhuhu...............alhamdullillah lemang yang aku jaga api nya berjaya masak dgn jayanya. tanpa ada kerak yahoooooooooooooo.


Tepat pukul 5 ajk berbaju merah semua pergi ke SUNGAI untuk membersihkan diri. pergghhh memang best mandi sungai suasana kampung. air sejuk giler.


setelah selesai solat isyak, ada tugasan menanti ku hahhaha................menggoreng ayam untuk dimasak ayam masak merah keesokkan harinya. nak tau apa yang aku suka sangat bila goreng ayam ni hahhah............kulit ayam hahhahha. tapi malangnya pada hari itu satu kulit ayam pun x dapat.orang yang memotong ayam dan membasuhnya telah membuang kulit ayam. sungguh keciwa skali. x dapat la makan kulit ayam hahhahha.


lupa pulak nak story pada petang tu lembu selamat tiba dan diikiat dibelakang rumah. lembu ini didatang khas dari TAIPING menaiki lori. lembu berwarna coklat yang agak garang.tapi dengan aku jinak je.x caya tgk gambar ni. hahhahhahah

No comments: