Sunday, November 15, 2009

Aku Mampu Tersenyum


Seringkali kita baca monolog dan cerita dalam bentuk karangan dan perenggan. kali ini saya membawa anda kearah penceritaan disebalik dialog. Ini adalah secebis perbualan (bukan kisah sebenar, watak juga bukan watak sebenar) tiada kaitan dengan yang hidup mahupun yang mati.kekkekekke SKEMA la pulok isshhh ni blog ADA AKU KESAH mesti sempoiiiiii kekkek. k baca ek

kj: aku mampu tersenyum

Dd Dido: aku pun.....

biarlah ia menjadi kisah dan kenangan,sekurg2 nya aku penah gembira dan ceria, aku x nak disakiti dan menyakiti, hati ini telah pedih dan penah dilukai , izinkan aku mjd pnghibur dikala sunyi itu sudah cukup mmbuat ku bahagia

Dd Dido: aku tak cuba mencalar luka lama

Dd Dido: sekadar berkongsi rahsia yg diterima

Dd Dido: bukan juga sekadar penyedap bicara

Dd Dido: ataupun omong-omong kosong semata

Dd Dido: ianya adalah luahan rasa apa yang aku rasa

Dd Dido: dari sahabat tentang perasaannya

Dd Dido: terpulang bagaimana cara menilainya

Dd Dido: tanya hati, sedarkan jiwa

Dd Dido: akan terbitlah jawapannya....

Dd Dido: Wallahualam....

aku takut sejarah lama berulang lagi cukup lah aku penah sakit dan disakiti xtertahan rasanya diri menanggung aku sedar aku dari mana

kj: aku sedar

kj: aku x sama

namun aku punya hati dan perasaan kusembunyikan persaan disebalik kegembiraan utk melihat org lain gembira dan bahagia kerana itu adalah aku jika ada sekelumit dan sedetik perasaan aku cuba menafikan kerna aku tahu aku bukan untuknya kerna dia berhak mendapat yg lebih baikdr apa yg dia ada skrg

Dd Dido: dari bahasamu, memang betul dugaanku

Dd Dido: dari bait2 kata2mu, aku tahu betapa sakitnya kamu

Dd Dido: sama juga dengan ku

Dd Dido: disakit dan dikecewakan mainan sejak dulu

Dd Dido: sembunyikan persaan untuk melihat org len gembira juga prinsipku

Dd Dido: jadi mmg tak syak lagi mmg betul dugaanku

Dd Dido: ko mmg ada menyimpan sesuatu

kj: sesungguhnya ALLAH itu MAHA ADIL

kj: MENEMUKAN SESUATU KEPADA SESEORG UTK MELIHAT SEJAUH MN KITA DAPAT MNGHARUNGI DUGAAN ITU

kj: ku cuba dan terus mencuba

kj: namun aku adalah aku

kj: aku menjadi tempat persinggahan sementara

kj: sebelum dia mnemui cinta sejati

Dd Dido: Allah itu memang sejak azali adil

Dd Dido: cuma kita sahaj yang cuba berdolak dalih

Dd Dido: semua manusia adalah persingahan

Dd Dido: takder yang kekal didunia ini

kj: tekadang aku rasa mnyesal,tekadang aku rasa bhgia

kj: bila sedetik tak bersama

kj: aku mjadi x keruan

kj: apetah lagi sehari , seminggu dan sebulan

kj: namun

kj: aku adalah aku

kj: sape lah aku

kj: untuk punya harapan

kj: begitu tinggi

kj: sedangkan aku bagaikan pipit

kj: xkan enggang mahukan pipit

kj: yg kecil myembah bumi

kj: sedangkan enggang terus terbang tinggi

kj: aku pasrah jika aku juga senasib dgn insan insan lain

kj: kerna ku tahu

kj: aku adalah aku

kj: sedar diri adlh prinsip ku

kj: tiada angan-angan setinggi layang2

kj: kerna bila ditiup angin

kj: akan terputus jua ditengah jalan

No comments: