Friday, November 13, 2009

Salam Satu Malaysia


'Salam satu Malaysia' ungkapan ini sering ku lontarkan pada sahabat-sahabatku tidak kira di telefon, ym dan sewaktu berjumpa. Macam-macam reaksi yang timbul.ada yang tergelak, ada yang mengekekkk ada yang terkedu x tau nak balas ape dan xkurang juga ada yang mempersoalkan nya. sepertia biasa trademarkku ADA AKU KESAH kekkekekke. 'D' plg suka mengekekkk dan ketawa kengkadang sampai seminit setengah mengekekkk kkekkeke. 'S' seperti biasa xpenah kalah dalam melontarkan jawapan balas.'A' pula mempoyokan diri dengan membalas jawapan merapu. adoyaiiiiiiii macam2 peel dorg semua ni. Tapi aku still seronok.

Tak kenal maka x cinta, Pada satu hari 'A' datang kerumahku lepak2 dirumahku dan pada ketika itu aku sedang mentenetkan diri dengan Facebook dan berYM kekkeke. 'A' pun menggedik bersama melihatku bertenet. Aku seperti biasalah kalu tetamu datang mestilah menghidangkan air.paling tidak air teh kosong,(maklum la orang bujang) aku pun meninggalkan LAPPY kesayangan ku bersama 'A' tanpa menutup facebook dan ym ku. sedang dalam proses membuat air kepada tetamu, 'A' pula dengan boring dan tak tahu nak buat ape telah tertengok fren ym list ku.dan matanya tertancap ...........WAH ayat tertancap tu. ade ke dlm kamus? kekkekke. matanya tertancap pada satu fren ym aku dlm list iaitu 'W'. sebaik sahaja aku sampai diruang tamu dengan penuh sopan santun.sopan ke? dengan membawa dulang berisi seteko air teh dan 2 set cawan , A bertanya kepadaku sape W dlm fren list ym aku. Aku pun terkezut sebentar beginilah dialog perbualan kami

Aku : Wat pe mu tgk aku nyer ym?
A : Aku dop tgk pun, tapi aku TERTENGOKK (sambil senyuman plastik dr nya terlontar)
Aku: isshhh mu ni........

Aku x marah pun, cuma tanya je. dialog diteruskan lagi

A : wei sape W tu, mu kenal guane?
Aku : eh ko ni tu kawan aku la, doh ym list aku.kawan aku la
A : tau la kawan mu tapi sape, W ni pun kawan aku jugak
Aku : eh ye ke..........ermmmmmmmmm pelik. tu kawan lama aku
A : kwn lama?

nak dipendekkan cerita, W ni adalah kawan aku dan A. issh ishhh keciknya dunia.Cuma nya W ni dah lama lost contact dengan aku. ada dekat 9 tahun kot after SPM2000 terus lost contact. aku dengan W ada kisah tersendiri. ermmmmmmmm xpelah xyah ingat lagi.


ermmmmmmmmm.................tetiba teringat dialog n kenangan ini.so terzahir di blog ini kkekkek

selepas itu kami bergerak ke rumah 'D' untuk pergi rumah terbuka kawan D. lama sungguh cerita ini masa hari raya kkekke.baru teringat nak tulis.

Akhirnya terupdate juga blog aku ni. walaupun kisah lama hehhehheh

No comments: